IT Process Manager (m/v)

    Het departement ITSM bij Belnet is verantwoordelijk voor processen zoals Incident management, Operations management, Problem Management, Change Management, IT Service Continuity Management,...

    Functie

    De objectieven van Process Manager bij Belnet zijn:

    • De continuïteit van de business operations verzekeren
    • De diensten uitbaten op een rendabele manier en volgens de noden
    • Continue ontwikkeling van de diensten en alle operations rekening houden met de kosten

    In functie van de processen waarvoor je verantwoordelijk bent, zal je als IT Process Manager:

    • Verzekeren dat de normen en procedures van Belnet gerespecteerd worden zoals deze gedocumenteerd zijn
    • De prestatie indicatoren van de diensten evalueren en rapporteren
    • De toepassing van de procedures door de technische diensten contoleren/superviseren
    • Adviesraden (zoals CAD) organiseren evenals de opvolging met leveranciers (intern/extern)
    • De processen van de dienst definiëren en verfijnen welke het doel van de cyclus zijn vooraleer ze continue verbeterd worden
    • Onderhandelen en tot een overeenkomst komen op het niveau van de dienst (SLA) met leveranciers, en de OLAS met de ondersteunende diensten en andere interne diensten
    • Evalueren en beheren in geval van vertraging ‘de niet behandelde tickets’ om te verzekeren dat deze tickets met prioriteit behandeld worden.
    • Een voorbeeld van uitstekende dienstverlening zijn voor de klant en voor alle niveaus van de organisatie.
    • De transversale coördinatie verzekeren en de nodige middelen voor de behandelingen van de dienstaanvraag reserveren (SR – Service Request) en andere tickets (incident,… ) op het niveau van het proces, maar niet op operationeel niveau
    • De workflow per rapport verdelen volgens alle interventievragen/ander tickets onder de verschillende diensten van de organisatie (de verantwoordelijkheid bestaat uit het verzekeren van de uitvoering van deze flow, niet in het definiëren)
    • Verzekeren van een rol van leidinggevende en de technische coördinatoren helpen om de cultuur van de dienst naar de klant te integreren namens Belnet.
    • Samenwerken met andere Proces Managers om de continuïteit te verzekeren van het procesbeheer van de diensten namens het departement ITSM van Belnet en zijn verantwoordelijkheden.

    Profiel

    • Je beschikt over een Master diploma
    • Je beschikt over een professionele ervaring van 6 jaar in het domein van ICT
    • Je beschikt over een uitstekende kennis, een diepgaand begrip en praktijk van ITIL
    • Je beschikt over een expertise, kennis door opleiding en een uitgebreide ervaring in het uitvoeren van operationele ITSM procedures
    • Je beschikt over een kennis van ICT systemen: OTRS of ServiceNow voor Service Management, Confluence voor documentatiemanagement, Efficy voor CRM
    • Je bent luistervaardig, proactief, georganiseerd en gestructureerd
    • Je hebt een uitstekende communicatievaardigheid en kent de ‘company business’
    • Je hebt een uitstekende kennis van de verschillende noden en waarden van klanten en de mogelijkheid om deze te vertalen in concrete ideeën in de business case.
    • Troef

      Een kennis van het Frans, en een begrip van het Engels

    Enthousiast na het lezen van deze vacature? Klik dan snel verder!

    Copyright © 2019 Belnet.