Collega Joy enthousiast over haar onboarding bij Belnet

Gepubliceerd op do, 11/23/2023 - 09:46

Na een kleine drie maand waren we nieuwgierig hoe onze collega Joy zich intussen een weg heeft gebaand binnen haar nieuwe job bij Belnet. We gingen met haar in gesprek en kwamen zo te weten welk gevoel haar eerste werkdag bij haar oproept, wat haar functie concreet inhoudt en wat ze toekomstige sollicitanten zou aanraden. Benieuwd naar haar eerste indrukken en ervaringen? Lees dan zeker verder!

Dag Joy, een kleine drie maand geleden begon je aan je Belnet-avontuur. Hoe ben je bij Belnet terechtgekomen?

“Ik ben op de vacature van Account Manager FED gebotst via het sociale netwerk Linkedin. De beschrijving sprak me vrijwel meteen aan omdat het gezochte profiel sterk overeenkwam met de ervaring die ik reeds opdeed. Tijdens de selectieprocedure voelde het ook echt als een match: ik merkte op dat omkadering, begeleiding en het belang van communicatie en transparantie hoog in het vaandel wordt gedragen.”

Herinner je nog je eerste werkdag?

“Zeker, die voelde in het begin op een bepaalde manier overweldigend: ik moest mijn weg vinden in het grote gebouw, maar omwille van de vakantieperiode (Joy startte op midden augustus, n.v.d.r.) kon ik ergens ook rustig opstarten, wat een voordeel was. Het onthaal was vast en zeker een positieve ervaring: al het materiaal op technisch vlak was duidelijk voorzien en collega Lisa stond klaar om mij vol enthousiasme onder te dompelen in de producten en diensten. Ook vond ik het een plus dat ik vanaf dag één een aanspreekpunt had via het Belnet Buddysysteem.”

Joy Janssens

"Ik ben blij dat ik de sprong gewaagd heb, want door de goede omkadering en de talrijke collega’s die klaarstaan om de technischere of complexere thema’s uit te leggen, voel ik me helemaal op mijn gemak."

Hoe zou je je functie vandaag de dag omschrijven?

“Als Account Manager FED heb ik een 35-tal klanten in portefeuille. Ik behandel hun inkomende vragen en problemen en leg ook jaarlijks een fysiek contactmoment vast om te luisteren naar wat er leeft bij elke klant. Ik werk ook nauw samen met andere interne departementen zoals Purchasing en Networks om correcte info te vergaren. Wat mij energie geeft, is het klantencontact en dat ik samen met de klant op zoek kan gaan naar de meest gepaste oplossing voor hun probleem.”

Wat definieert Belnet als werkgever volgens jou?

“Wat mij de afgelopen maanden al is opgevallen, is dat Belnet als organisatie sterk inzet op haar personeel. Ook binnen het team wordt aandacht gehecht aan informele zaken, alles is bespreekbaar, er heerst een open cultuur en open communicatie.”

Wat zou je toekomstige sollicitanten aanraden?

“Laat je voor een functie als de mijne niet afschrikken als je geen achtergrond in IT hebt. Ik zie het als een uitdaging om mij daarin te verdiepen. Ik ben blij dat ik de sprong gewaagd heb, want door de goede omkadering en de talrijke collega’s die klaarstaan om de technischere of complexere thema’s uit te leggen, voel ik me helemaal op mijn gemak. Ik ben tevreden dat ik me niet heb laten afschrikken door de techniciteit van de sector.”

Vond u dit nieuws interessant?

Copyright © 2024 Belnet.