Belnet Portal - Technical FAQ

Kan ik toegang krijgen tot het Belnet Portal?
Hoe krijg ik toegang tot het Belnet Portal?
Hoe schakel ik de MFA-laag in om de veiligheid van mijn authenticatieprocessen te verbeteren?
Hoe kan ik een werknemer toegang geven of een toegang stopzetten?
Welke informatie vind ik op het Belnet Portal?
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Hoe verander ik mijn gebruikersgegevens?

Monitoring:

Welke gegevens kan ik via monitoring bekijken?
Welke metingen kunnen worden verricht?

Tickets:

Welke tickets kan ik zien?
Hoe kan ik zien of een ticket in behandeling is bij Belnet?
Hoe weet ik wanneer mijn ticket afgesloten is?
Hoe kan ik het overzicht van mijn tickets bekijken?
Hoe voeg ik een opmerking toe aan een van mijn tickets?

Documenten:

Welke documenten zijn beschikbaar?
Hoe kan ik een document aanpassen?

 

Kan ik toegang krijgen tot het Belnet Portal?

U hebt toegang tot het Belnet Portal als uw organisatie een klant is van Belnet en u deel uitmaakt van het contract.

Hoe krijg ik toegang tot het Belnet Portal?

Op myBelnet, logt u in via de IdP van Belnet:

  1. Geef uw e-mailadres in
  2. Selecteer uw organisatie
  3. Geef uw wachtwoord in
  4. Klik op 'Login'

De getoonde URL is portal.belnet.be, waarbij mijn.belnet.be slechts een alias is.

Hoe schakel ik de MFA-laag in om de veiligheid van mijn authenticatieprocessen te verbeteren?

Bekijk onze documentatie en demovideo's op onze Multi Factor Authentication (MFA) FAQ-pagina..

Hoe kan ik een werknemer toegang geven of een toegang stopzetten?

Als een werknemer toegang of geen toegang meer nodig heeft, meldt u dat via een ticket aan uw Account Manager, zodat het contract kan worden aangepast.

Welke informatie vind ik op het Belnet Portal?

  • Mijn administratieve gegevens
  • De diensten waarvoor mijn organisatie een contract heeft afgesloten en het overzicht van de fysieke en logische verbindingen
  • Mijn contracten, facturen en het overzicht ervan
  • Mijn ticketoverzicht (Incidents of Service requests)
  • Monitoring

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Klik op 'Reset password' in de interface van de IdP myBelnet, om de stappen te doorlopen.

Hoe verander ik mijn gebruikersgegevens?

U hebt twee mogelijkheden:

  • Neem rechtstreeks contact op met uw Account Manager.
  • Maak een ticket aan via de knop 'Create a new ticket' op de pagina 'Dashboard' of via het contactformulier op de pagina 'Contact'.

Welke gegevens kan ik via monitoring bekijken?

  • Het IP-verkeer op mijn verbindingen met het netwerk van Belnet
  • Het Point-to-Point Ethernet-verkeer op mijn verbinding met het netwerk van Belnet

Welke metingen kunnen worden verricht?

Er zijn 3 soorten metingen voor elke verbinding op het Belnet-netwerk:

  1. Het verkeer op de link
  2. Het gebruik van de bandbreedte
  3. De fouten op de link

Er is ook een meting van het totale verkeer van de PoP waarmee u verbonden bent.

Elke meting wordt weergegeven in een afzonderlijke grafiek. Sommige metingen zijn niet van toepassing op bepaalde organisaties. Bij andere organisaties worden sommige metingen meer dan eens verricht, aangezien ze verschillende toegangscircuits hebben.

We meten het verkeer op alle toegangscircuits van de gebruikers van Belnet. Het verkeer op de link is de eerste grafiek die op de grafiekenpagina wordt getoond. De mogelijke rode lijn toont de fysieke limiet van uw link.

Meer informatie over monitoring vindt u in de documentatie op de pagina "Monitoring" van het Belnet Portal (log in op myBelnet voordat u op deze link klikt).

Waar vind ik mijn tickets?

In het menu van het Belnet Portal vindt u het overzicht van uw tickets ('Incidents' of 'Service Requests') door op de knop "Tickets" te klikken.

Hoe maak ik een ticket aan?

Een ticket aanmaken kan op twee manieren:

  • Stuur een e-mail naar de Service Desk vanuit het 'Dashboard' door te klikken op de knop "Create a new ticket" onder het overzicht van uw laatste tickets.
  • Vul het formulier op het Belnet Portal in door de onderstaande stappen te volgen:
  1. Klik op "Contact" in het menu
  2. Vul uw contactgegevens in (company name en e-mail)
  3. Selecteer de juiste dienst
  4. Kies het type ticket: Incident of Service request (door 'Request for modification' en de naam van de gewenste service te selecteren)
  5. Voeg uw bericht toe
  6. Klik op 'Submit'.

Welke tickets kan ik zien?

  • Incidents
  • Service requests

Hoe kan ik zien of een ticket in behandeling is bij Belnet?

In uw ticketoverzicht kunt u in de kolom 'State' zien of uw ticket 'Open', 'Closed Complete' of 'In progress' is.

Hoe weet ik wanneer mijn ticket afgesloten is?

U krijgt automatisch een e-mail wanneer uw ticket afgesloten is.

Hoe kan ik het overzicht van mijn tickets bekijken?

U kunt het overzicht van uw tickets bekijken door in het menu op "Incidents" of "Service requests' te klikken. Aanvullende informatie (tijdstip, opmerking en status) kunt u bekijken door op het blauwe bolletje van een specifiek ticket te klikken.

Hoe voeg ik een opmerking toe aan een van mijn tickets?

In het ticketoverzicht:

  1. Kies uw ticket
  2. Klik op het blauwe bolletje aan de rechterkant van het ticket
  3. Klik op de blauwe knop 'Add a note to this ticket'

Welke documenten zijn beschikbaar?

  • Contract(en)
  • Factu(u)r(en)
  • SLA-rapport(en) (alleen voor de FedMAN-klanten)

Hoe kan ik een document aanpassen?

Als u wijzigingen wilt aanbrengen, opent u een ticket via het contactformulier in ons Belnet Portal.

 

Vond u deze FAQ nuttig?
Copyright © 2024 Belnet.