Jérôme Maisetti , IT Database & Process Manager

Sinds september 2024 werkt Jérôme bij Belnet in het IT Service Management (ITSM)-team. Intussen kon hij dus al heel wat indrukken opdoen van onze organisatie. We gingen in gesprek met hem om te weten te komen hoe hij zijn eerste maanden bij Belnet zou omschrijven en wat hem aanspreekt in zijn job en werkomgeving. Aan jou het woord, Jérôme!
Wat is je huidige indruk van Belnet nu je al even bij ons aan de slag bent?
“Ik heb een enorm familiaal gevoel bij Belnet als organisatie. Na enkele weken al voelde ik me helemaal thuis. Het is heel leuk om te zien hoe iedereen me spontaan opzoekt om kennis te maken. De sfeer vind ik top. Ik vermeldde het onlangs nog in de opleiding klantgerichtheid, het is indrukwekkend hoe goed het onthaal verliep, ook vanuit het HR- en ICT-team.”
Kan je een beetje toelichten met welke uitdagende projecten je dan zoal aan de slag gaat de komende maanden?
“Mij ontfermen over zowel de dagdagelijkse ontwikkelingen en de toekomstige functies van ServiceNow, is mijn hoofdtaak. Daarnaast zal ik ook het team ondersteunen in de verschillende ITSM-processen, zoals incident management. In verschillende projecten ben ik ook de technische stakeholder, zoals dat van het Belnet Portal en de Operations Desk.”
Hoe verliep het onthaal binnen het ITSM-team?
“Ook binnen het team werd ik heel hartelijk onthaald en meteen ondergedompeld in de lopende projecten. Er was meteen een match en ik voelde dat de uitdaging die ik zocht, bestaande uit gevarieerde projecten en veel contact met mensen, hier helemaal in zijn plooi viel. Dit is écht wat ik zocht!”
Wat spreekt je aan in je job?
“Het fijne is dat mijn job een directe impact teweegbrengt, wat mij persoonlijk veel voldoening geeft. Het is niet dat we zaken ontwikkelen die nadien jaren stof zullen vergaren. Het geeft me ook zin om mijn werk echt goed te doen, want je helpt er meteen collega’s mee.”
En om af te sluiten, zou je Belnet aanraden als werkgever en waarom?
“Ja, zonder twijfel ! Omwille van de menselijkheid van de organisatie. Ik heb nog maar weinig een dergelijke cultuur en mindset meegemaakt, terwijl dit van uiterst belang is om zich goed te voelen op het werk. Wat voor mij ook een belangrijke eigenschap is, is de impact op de maatschappij. We zijn een belangrijk organisme, dus het geeft veel voldoening om mee te schrijven aan het Belnet-verhaal!”