De maand oktober staat traditiegetrouw in het teken van cybersecurity. We vestigen graag uw aandacht op 2 interessante initiatieven: het Europese onderzoeks- en onderwijsnetwerk GÉANT lanceert een campagne met als doel het cyberveiligheidsbewustzijn binnen zijn community te vergroten en de nationale sensibiliseringscampagne focust dit jaar op tweestapsverificatie.
GÉANT lanceert campagne onder het motto “Become A Cyber Hero!”
De campagne van GÉANT focust zich op de aangesloten R&E-instellingen en hun eindgebruikers met de slogan: "Become A Cyber Hero". Het doel is om eindgebruikers aan te moedigen om zich te wapenen tegen digitale bedreigingen en te bewijzen dat iedereen een cyberheld kan zijn!
De campagne focust op vier specifieke thema’s (één per week in oktober) en kwam tot stand in nauwe samenwerking met een 15-tal nationale onderwijs- en onderzoeksnetwerken (NREN’s). Belnet speelt een actieve rol bij de voorbereiding van de campagne.
Via de communicatiekanalen van GÉANT zullen praktische tips, casestudy's en blogs worden gedeeld over phishing, social engineering, ransomware en veilige wachtwoorden. De campagne zal visueel worden ondersteund door banners, posters, e-mailsignatures, enz.
Meer info
Surf naar de campagnewebsite of volg GÉANT op Twitter.
Nationale sensibiliseringscampagne over tweestapsverificatie
Eveneens op 1 oktober lanceren het Centrum voor Cybersecurity België (CCB) en de Cyber Security Coalition voor de 6de keer een grote sensibiliseringscampagne over cyberveiligheid. Belnet ondersteunt de campagne als partner en moedigt u aan om mee te doen.
De campagne van dit jaar focust op tweestapsverificatie (Two Factor Authentication of 2FA) en wil internetgebruikers aanzetten om hun online accounts dubbel te beveiligen.
Steun de campagne in uw organisatie!
De sensibiliseringscampagne focust zich op het grote publiek. Via radiospotjes, filmpjes op sociale media, banners en andere campagnematerialen worden gebruikers aangemoedigd om 2FA in te schakelen waar mogelijk.
Hoe breder de campagne wordt verspreid, hoe sterker we staan tegen cybercriminaliteit. Daarom maken wij u graag warm om de campagne ook binnen uw organisatie bekend te maken! Het campagnemateriaal is gratis beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels en Duits.
Doe mee met de nationale awarenesscampagne over tweestapsverificatie!