Sinds woensdag 18/03 zijn de kantoren van Belnet gesloten. Al onze personeelsleden nemen echter hun gebruikelijke taken van thuis uit op, zodat er geen impact is op onze werking. Onze receptie en ServiceDesk blijven telefonisch bereikbaar. Bekijk zeker ook onze contactprocedure.
Bijzondere maatregelen voor onze kritische klanten
Zoals eerder aangekondigd, stellen wij alles in het werk om de continuïteit van onze dienstverlening zoveel mogelijk te garanderen. Bovendien blijven wij bijzonder alert voor de aangesloten organisaties die vandaag een cruciale rol spelen in het beheersen van de COVID19-crisis. Herlees alle informatie over de bijzondere maatregelen die Belnet neemt.
Gebruik bij voorkeur e-mail
Wij vragen u om ons geen papieren post meer te bezorgen, maar al uw documenten bij voorkeur elektronisch te versturen. Onze teams zullen deze zoals gebruikelijk behandelen. Wij van onze kant, zullen geen post meer versturen tot onze kantoren opnieuw open gaan.
Wees aandachting voor phishing
Het aantal computeraanvallen met vraag naar losgeld is de laatste maanden en met name sinds de uitbraak van de COVID19 pandemie fors toegenomen. Een ransomware-infectie begint vaak via een phishing e-mail. Om uw activiteiten te waarborgen, raden wij u aan bijzonder waakzaam te zijn voor e-mails afkomstig van een onbekende afzender. Meer informatie ter preventie van dit soort aanvallen kunt u terugvinden op de website van het CERT.be.
Extra ondersteuning voor de R&E Community
Aanbieders van cloudoplossingen die deel uitmaken van de Géant Cloud Solutions-raamovereenkomst nemen initiatieven om onderzoeks- en onderwijsinstellingen te ondersteunen bij de implementatie van online samenwerkingstools.
Wij staan tot uw beschikking voor verdere vragen.
Zorg goed voor uzelf en uw naasten.
Het Belnet team