Interview

25 mrt. 2021

Collega’s aan het woord: Gerd en Fernando blikken terug op hun loopbaan bij Belnet

Belnet, dat zijn 85 enthousiaste collega’s met verschillende expertises en achtergronden. Sommigen net aan boord, anderen met al een hele carrière achter zich. Voor Incident Manager Fernando De Acetis en ICT System Manager Gerd Nicasie loopt het avontuur bij Belnet stilaan ten einde. Vooraleer ze met pensioen gaan, blikken we met hen even terug op hun loopbaan.
15 dec. 2020

Hoe het coronavirus onze manier van werken bij Belnet heeft omgegooid

Het coronavirus heeft onze manier van werken en samenwerken met collega's ingrijpend veranderd. Nu het einde van het jaar eraan komt en telewerken een evidentie is geworden, willen we je laten zien hoe Belnet er de afgelopen maanden is in geslaagd om de vele uitdagingen het hoofd te bieden en een maximale continuïteit van de dienstverlening te garanderen, ondanks de pandemie en de vele veiligheidsmaatregelen.
24 nov. 2020

Federatie Wallonië-Brussel pakt uit met TRAIL Institute om de AI-sector een boost te geven

Het TRAIL Institute werd opgericht om onderzoekers die zich bezighouden met AI te ondersteunen en bedrijven in die sector binnen de Federatie Wallonië-Brussel een duwtje in de rug te geven. Een van de deelnemers, onderzoekscentrum CENAERO uit Gosselies, vertelt ons over hun AI-gerelateerde activiteiten en hun betrokkenheid bij initiatieven die onze grenzen overstijgen.
26 okt. 2020

Blik achter de schermen: hoe pakt Belnet projecten aan?

Het Belnet Project Management Office staat in voor het vlotte verloop van alle interne en klantgerelateerde projecten. Dankzij een gestructureerde en uniforme manier van werken bent u verzekerd van een goede opvolging van uw project, transparante communicatie én een optimaal resultaat. Onze collega en Project Manager Elke Dierckens licht toe hoe project management bij Belnet in zijn werk gaat.
25 jun. 2020

Joachim Opdenakker werkt als jobstudent bij Belnet: “Perfecte aanvulling op mijn keuzetraject netwerkbeheer”

Bij Belnet verwelkomen we regelmatig jobstudenten en stagiairs. Zo bieden we jong talent de kans om zich te verdiepen in onze (netwerk)infrastructuur en diensten. Eén van hen is Joachim Opdenakker, die sinds twee jaar ons Networks team versterkt.
20 apr. 2020

“Interne communicatie en sensibilisering zijn cruciaal bij de implementatie van business continuity management”

De wereldwijde gezondheidscrisis heeft ervoor gezorgd dat bedrijven en organisaties hun manier van werken op korte termijn drastisch hebben moeten aanpassen. Bij velen heeft dit business continuity management (opnieuw) op de agenda gezet. Hoe kan je je als organisatie zo goed mogelijk voorbereiden op het onverwachte? En wat zijn de aandachtspunten? We spraken met Jean-Christophe Real, BCM Manager bij Belnet.
23 mei. 2019

Service improvement programma verbetert stabiliteit en betrouwbaarheid van ons netwerk

De stabiliteit en betrouwbaarheid van ons netwerk continu verbeteren is één van onze strategische doelstellingen. Daarom startten we enkele jaren geleden met een service improvement programma. Onze technisch directeur Dirk Haex legt uit wat dit precies inhoudt en wat het voor u betekent.

Copyright © 2021 Belnet.